Kapitel 6 - I love lou.

Harrys Perspektiv.

- You have to stop. You know what we've said. You can't let the people know, it could break the whole tour. People will go crazy. You can't show them the real side of "Larry Stylinson". Joe sa det sista med en ironisk röst. Louis satt bara där på sängen och kollade på. han hade gett upp förlängesen. Det var bara jag som orkade kämpa för oss fortfarande. Men som vanligt gick alla emot oss. Vi gick aldrig dendär promenaden som vi bestämde. Joe kom på oss just när vi skulle gå ut och tvingade oss att gå in igen. Detta var det enda tillfället vi fått att vara ensama, men då kom Joe in och störde. Och nu var vi igång med bråkandet igen.

- Can you go out from my room please? You have no right to be here right now, we want to be alone. Jag kollade på Joe med mörk blick.
- If you want it so, but remenber what i've said. You can't let people know about you.
Jag gick bakom honom och puttade honom ut genom dörren. När dörren gått igen sjönk jag ihop på golvet.
Louis kom fram och la armarna om mig.
- It's alright Harry, don't worry.
- I can't do this anymore... Jag kände hur tårarna började rinna. 
- I know. Nu grät Louis också. Inga ord behövdes för att trösta varandra. Vi bara satt där och höll om varandra. 
- Can't we get out from here? Just to be alone somewhere in this city?Just for one night? Louis kollade på mig med rödsprängda ögon. 
- I'll go and ask someone who works here. 
Jag reste mig från golvet och öppnade dörren. Genast var några paparazzis där med sina kameror och frågor.
- Why are you crying Harry? Why don't you go out and talk you your fans, the neeeed you, Harry? Harry? HARRY?
Jag bara tryckte undan dom och gick ner för trappan till receptionen.
- Mr. Styles. How are you? do you need anything? 
Jag kollade på killen i receptionen. Han var inte mycket yngre än mig.
- I was just wondering.. is there any way we can get out from here? Just for one night? Like to a lake or something..
Han kollade på mig och flinade.
- You and Louis i guess? Actually there is a way out from the hotel and i can show you. If you really really want to. And i can drive you in my car to a lake, but to get home you need to order a cab.
Jag log stort mot honom. 
- Thank you so much. When? 
- Well my time is out in 10 minutes. So like 20 minutes, if that will be okey. 
Jag nickade och vi bestämde vart vi skulle mötas. På vägen ut gick jag förbi alla fans och bestämde mig för att säga hej Iallafall. Men jag orkade inte gå ut så jag stod innanför glasdörrarna och vinkade. Fansen tryckte sig mot dörrarna och grät.
Jag vände mig om och gick upp för trappan igen. Louis satt fortfarande på mitt rum.
- Louis, we're going out! The boy who works here are going to help us and drive to a lake. We can stay there for some hour. 
- Oh Harry that's amazing. Tomorrow Eleanor will arrive here so we won't be able to spend so much time together this week. 
Jag gick fram och slog armarna om honom. Han borrade in sin näsa i mitt hår medans vi trycke oss mot varandra.
Plötsligt öppnades dörren. Niall kom in med händerna fulla med kartonger med mat. 
- Hellooo guys, i was just wondering.. Sedan fick han syn på oss. Oups, my fault, sorry. Sedan smällde han igen dörren.
Louis började skratta. Hans skratt är så smittsamt så tillslut låg vi på sängen och grät av skratt.
- Louis it's time to go now. He's waiting for us downstair. 
Vi tog på oss våra jackor och tog med lite godis innan vi gick ner för att möta killen på hotellet. Han tog oss ut genom garaget till sin bil. 
- Okey, so if you sit here, i don't think people will see you outside.
Vi hoppade in i bilens baksäte. 
Efter bara 10 minuter var vi framme. 
- Do you have the number to a Cab? 
Vi nickade.
- Have a great night, see you later.
Vi vinkade till honom. Idag var sista kvällen i Tyskland och imorgon skulle vi bege oss till Frankrike. 
Vi började gå mot sjön. Det var helt tomt på stranden så vi slog oss ner på några gungor på lekparken. 
- I'm sure i can fly higher than you! Louis kollade på mig med en busig blick.
- Show it! Vi började ta fart på gungorna och när vi hade som högst fart räknade vi till tre innan vi hoppade. Vi landade liggandes brevid varandra och flämtade efter luft. 
Jag kollade in i Louis ögon.
- Louis can you see the stars? 
- Harry it's not dark yet.. Louis kollade på mig med förbryllad blick.
- I know, but i can see them in yours eyes.
Louis fick tårar i ögonen och lutade sig panna emot min. Utan några ord ställde vi oss upp och gick ut på bryggan.
- So, do you wanna go for a swim? Louis kollade frågande på mig.
- If you want? Jag hann inte ens säga klart meningen innan Louis puttade i mig i vattnet.
- That's not fair! Skrattade jag innan jag drog i hans ben så han också ramlade i vattnet. 
- Oh my god, it's so cold. Louis flämtade medans han tog tag i min hand. 
-I'll keep you warm. Jag drog honom nära mig och höll om honom.

När våra fingrar blev skrynkliga av allt vatten gick vi upp. Vi låg på brygga och lät vinden torka våra kläder medans vi kollade på stjärnorna. Louis hår blev alldelles lockigt av vattnet och jag kunde inte sluta känna på det. Och just för tillfället kändes det som jag var lyckligast i hela världen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0