Kapitel 35 - Let go.

Harrys perspektiv.


När Joe sköt slängde jag mig snabbt åt sidan.
- That's a fast one Harry! Joe flinade.
Han höjde pistolen igen. När han tryckte av kastade jag mig snabbt ner på marken. Hans blick mörknade när han kom fram till mig. Han ställde sig över mig och kollade ner på mig. 
- You're not so tuff anymore Harry. Han flinade. Jag hörde en tyst duns borta vi dörren. Dörren gled sakta upp och Louis kollade ut. Joe vände sig snabbt om och kollade chockat på Louis. 
- Oh, your little boyfriend. Joe höll upp pistolen mot Louis. Louis tog modigt ett steg frammåt.
- What's going on? Han kollade oroligt på mig där jag låg.
- Me and Harry just having some fun. Joe flinade. Come on Louis, Harry needs you. Louis gick snabbt fram till mig.
- Are you hurt Harry? Jag skakade snabbt på huvudet. 
- How's Liam? Joe kollade på Louis.
- Not so good. Louis slängde en nervös blick på mig. Jag ville förklara vad som hade hänt, men jag kunde inte.
- Oh, that's bad. I'm sorry he'll not get to see you before both of you, and him dies. It wasn't so good to go up here, right Louis? Get up!
Jag reste mig snabbt upp och hjälpte Louis upp. Det var ingen idé att protestera. Louis tog snabbt min hand.
- Oh, that's cute. Joe log mot oss. I wish your friend could be here to join you. 
- What do you want? Louis kollade Joe i ögonen.
- Oh, didn't Harry tell you? Well, i guess he can tell you later. I thought you've learned to not fuck things up Harry. Now you and you're little friend are in really big trouble. Han suckade. It's too late.
- Too late for what? Jag kollade på honom med mörk blick.
- If i let you go now, you'll run to the police. And don't tell me you wouldn't. Hans blick såg för första gången lite osäker ut.
- Then do it. Jag tog hans osäkerhet i hornen och tog ett steg mot honom.
- STOP! Joe kollade på mig med svart blick. Hans ansikte sprack upp i ett litet flin. I think this will get really cute. "Larry Stylinson comitted suicide". Don't you think people would like that?


Louis snyftade till brevid mig. Jag tog försiktigt ett steg mot Joe. Han stod nära kanten på taket. Bara några steg till och jag skulle kunna putta honom. Joe höjde snabbt pistolen.
- Don't you dare do that Styles. 
- Harry.. Come back. Louis viskade några steg bakom mig. Joe pekade uppfodrande på Louis med pistolen. Jag gick snabbt tillbaka till Louis och ställde mig framför honom.
- Oh, that's cute. Joe log.
Do it. Jag kollade Joe stint i ögonen. Are you scared Joe? Are you scared of what the police will say? Don't you think anyone will notice? Don't you think people would wonder? 
Skottet fick mig att tappa andan. Det brände till genom hela benet. Jag sjönk ner på marken. 
- Harry? Harry are you alright? 
Smärtan fick mig att må illa. 
- Yea.. It's just the foot Louis. Louis kollade på mig med tårar i ögonen.
- Get up Louis! Joe skrek. Jag kollade upp i hans mörka ögon.
- Does it hurt Harry? Is little baby Harry hurt?  Joe avbröt sig tvärt. Handlöst föll han frammåt. Jag kollade mig chockat omkring. Zayn stod i dörren med pistolen i handen. Han skakade. 
- Harry?! Niall kom springande och satte sig brevid mig. 
- I'm alright Niall.
- No you're not Harry. Louis kollade oroligt på mig. We need to get you to the hospital. Han lade försiktigt armen om mig och lyfte mig sakta upp. Jag grimaserade av smärta. Louis wait. Jag kände hur det började svartna för ögonen.

 

Louis perspektiv.
Harry ramlade handlöst mot marken igen. Jag försökte stötta upp honom igen med det gick inte.
- Louis, we need to get him to the hospital. Niall kollade oroligt på mig.
- We can't call the ambulance now, we need to get him away from here. Jag slängde en snabb blick på Joe. He comitted suicide, right? Jag kollade stint Niall och Zayn i ögonen. We don't know anything, we wasn't here. Harry got shoot outside the hospital, right? 
Zayn nickade stumt.
- Help me get down Harry. We need to hurry up. Leave the gun here Zayn. Zayn gick försiktigt fram och lade pistolen i Joes hand.


När vi hade fått ner Harry på gatan lade vi försiktigt in honom i baksätet. Jag hoppade försiktigt in och satte sig brevid honom. 
- Louis? Harry vaknade till på vägen mot sjukhuset. 
- I'ts okey Harry. We'll be there soon. Jag strök honom försiktigt över håret.
- I'm broken Louis. 
- No Harry, it's just your foot. Jag log lite mot honom.
- It feels like it's my whole body. 
- I know Harry.


Niall hade ringt och varnat att vi skulle komma. Några doktorer tog snabbt ut Harry på båren och började köra honom nerför den långa korridoren. Jag sprang fort efter. 
- You can't get in. En av doktorerna stoppade mig i dörren. He needs to get to the operation. Jag stannade i dörren.
- Harry.. Harry i love you!
Dörren slog igen precis framför mig. Jag sjönk ihop på golvet. Joe, pistolen, Harry. Allting kom flygande över mig och jag fick en klump i magen. Niall kom fram till mig och höll om mig. Zayn stod chockat vid dörren.
- What have we done?! Zayn kollade förbryllat på mig. 
- Remember Zayn, nothing. We wasn't there.


Vi avbröts av en harkling bakom ryggen. Liams doktor stod bakom oss och kollade bekymrat på oss.
- Boys, i think you need to see Liam, right now. He's bad again and he really wants to talk to you. Han började gå mot trappan igen. Vi sprang efter.
- I'm really sorry guys. He's dying. Doktorn tog åt oss sidan utanför dörren. I don't think he has so much time left. I don't think he'll make it through the night. Maybe an hour or two.

- How did it go? Liam kollade på oss med trött blick. You look terrible guys. Jag slängde en snabb blick på Niall och Zayn. Niall hade stora blöta fläckar på sin tröja och byxorna var leriga. Zayns ögon var fortfarande stora och rädda och hans hår stod och alla håll. 
I.. I killed him. Zayn snyftade till. I killed Joe. He was about to kill Louis, and i killed Joe instead. I.. I had to. What was i supposed to do?!
Niall strök honom lugnande över handen.
- It's okey Zayn.
- No , it's not okey. I fucking killed him. How am i going to live like this?! 
Jag kollade bekymrat på honom.
- It'll be okey Zayn.
- Where's Harry? Liam kollade oroligt på oss.
- He's been shoot Liam. Joe shoot him in his foot.
- But he's going to be alright? 
- Yes, i'm kind of sure.
Liam började skaka. Hans fick blinka flera gånger och jag såg att han försökte få fast blicken på oss.
- I need to see Harry now. Liam nickade flera gånger som om han svarade sig själv. I.. I want to see him, one last time. 
- I'll go and check if he can come and see you. Jag försökte le mot Liam.

- Harry is really really bad right now. He'll be alright, but right now he's really hurt. 
- Liam is dying. Jag kollade doktorn stelt i ögonen. He wants to see Harry one last time. 
Doktorn suckade.


- I'll see what i can do, okey? Jag nickade tacksamt. Han gick in på Harrys rum. Efter tio minuter öppnades dörren igen och Harry kom ut. Hans hud var blek mot den ljusblåa sjukhus tröjan han hade fått på sig. Hans fot låg i högt läge med gips på sig.
- Harry! Jag kände hur tårar tryckte på bakom ögonlocken. Jag kramade honom försiktigt. Han log ett tappert leende mot mig. Hans ögon var matta och munnen var ovanligt röd. Jag började putta rullstolen i riktning mot Liam. Harrys händer klamrade sig fast mot rullstolen.


- Harry? Is that you? Liam vände långsamt blicken mot dörren.
- I'm here. Harry log försiktigt mot Liam.
- You did it Harry. Liam log tappert mot Harry.
- I did, Liam. 
- Do you think i'll see him in heaven? Liam blundade.
- No, Joe will not go to heaven. Jag strök Liam över håret.
- Do you think Grandma will be there?
- I'm sure she will be there to welcome you Liam.
- I don't want to. I want to be here with you. Några tårar rann från Liams slutna ögon.
- You'll always be here with us Liam. Harry grät.
- On stage too? 
- On stage too. Niall tog Liams hand. 
- I'm.. I'm scared. Liam öppnade försiktigt ögonen. Hans blick var frånvarande. 
- Don't be. We're here. Jag snyftade till. We'll always be here for you Liam. 
Zayn strök Liam över håret. 
- Promise.
- Can't you sing for me? Liam försökte kolla på oss men hans ögon kunde inte ta fäste på oss.
- Yes. Close your eyes Liam. Han blundade försiktigt.


Vi sjöng More than this. Igen. Jag kollade på de andra killarna. Harry satt svag i rullstolen. Han kollade sorgset på mig. 
- Can't you come with me? Liams röst var hes. I don't want to be alone.
- We'll be here all the time Liam.
- I'm not dying boys. Liam öppnade ögonen igen. Hans blick var ljus. Where are you? 
- We're right here Liam.
- I can't see you.
- But we are here. Harry la försiktigt sin hand på Liams bröst. In your heart. We'll always be there, but maybe you can't see us all the time.
- It's like i'm falling. Liam skakade till.
- It's okey Liam. We're here. Jag fick svårt att andas. Min röst stockade sig i halsen och jag fick svälja flera gånger.


- I don't want to let go. Liam skakade fort på huvudet flera gånger. I'm falling.
- We'll fall with you. Zayn lutade sig fram och viskade i Liams öra.
- I can see them.
- Who? Jag strök Liam över pannan.
- The fans. Liams röst var svag.
- Yea. They're screaming for you Liam. They love you.
- I.. I love them to.
- They know that Liam. Harry tog försiktigt Liams hand. 
Liam började skaka. Hans ögon öppnades och stängdes några gånger.
- It's okey Liam. You can let go. Harrys röst var svag.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0