Kapitel 30 - talk

Harrys perspektiv. 


Jag gick rastlöst fram och tillbaka. Våra tre månaders semester hade gått för fort. Om två dagar skulle vi återvända till London för att fortsätta våran turne. Louis kom fram och kramade mig.
- Harry, everything will become better now, right? Zayn told us he'll fix it, right? 
- Louis, we haven't heard from him in almost two months. Jag kollade misstroget på honom. I'm not sure anymore if he'll make it. 
- Harry, it's Zayn we're talking about. Louis log mot mig. He'll always make it. Have you talked to Sophie yet? 
- No. I won't tell her until i know if Zayn will make it. I guess she has to come back to London with us. I'm scared Louis. I don't want to hurt her. She'll be so sad. I haven't even answered her calls in this months. 
Han strök mig över håret. 
- You care too much Harry. I don't think she wants you to lie. Ofcourse she'll be sad, she loves you. But she'll found another boy, i swear. She's kind of famous now, the boys will go crazy after her. Han log. And by the way, do you even know how old she is Harry? She's sixteen. Sixteen Harry. She's four years younger that you. I mean, you could actually have a child now. But she's too young, right?
- And the last thing is that i'm totally in love with a boy. Jag log mot honom. 
Han ruffsade om mig i håret medan han skrattade.
- Yea, that's a problem too. And i'm totally crazy with a boy named Harry. Vi skrattade.
- What do you think Zayn planned? Killing Joe? Louis försökte skämta men jag kunde höra i hans röst att han menade allvar. Jag hade också tänkt den tanken flera gånger.
I don't know Louis. But i don't think it's something good. But hopefully not killing him. Jag försökte le mot honom. Zayn is a good guy, right? I don't think he want to kill Joe. Even if i want to do that sometimes.
Louis flätade in sina fingrar i mina. 
- I can't wait until we get back. I really miss them. Not Joe ofcourse, but Niall, Liam and Zayn. And all the fans. It'll be fun to meet them again. 
Jag nickade. 
- But first och all, we need to fix this with Joe. And sophie.
- It'll be fine Harry. Louis log mot mig. I'll just check a thing on the computer.
Jag studerade honom där han satte sig vid datorn. Har var så vacker.
- Harry, have you seen this? 
Han vände datorskärmen mot mig.
"Liam Payne have seen with Sophie." "Is Harry and Sophie pregnant?" 
Jag kollade chockat på honom.
- She's not pregnant.. I think.
- You think?
- Yea. She checked. She's not pregnant. But what is Liam doing with her? Jag kollade på bilden där man ser Liam och Sophie påväg in i vad jag förstod var Sophies hus.
Louis kollade på mig med höga ögonbryn.
This is wierd.

 

 

Sophies perspektiv.

- Liam. Jag slog glatt armarna omkring honom samtidigt som jag lutade mig lite bakåt för han inte skulle känna min mage som hade växt. Min stora t-shirt döljde den stora magen rejält. Jag studerade honom där han stod i hallen. Hans hår hade växt de två månaderna vi hade varit ifrån varandra. Han var så vacker. Jag hade tänkt på honom varje dag sedan han lämnade mig på flygplatsen

. Efter några veckor hade jag blivit galen och ringt honom och nu stod han äntligen här. Imorgon skulle han köra oss båda tillbaka till London igen.
Jag visade honom runt i huset. Han hälsade glatt på min mamma. Hon kollade gillande på honom. Hon hade inte förstått riktigt när jag förklarade vem Liam var, men tillslut hade jag sagt att han bara var en kompis. Hon blinkade mot mig. Jag rodnade nervöst. 
Liam kollade sig omkring i mitt rum när vi kom in. 
- That's nice. Han skrattade och pekade på min godsedjursnalle som låg i min säng.
- Ey, it's my friend Bobo! Be nice to him. Jag skrattade och kastade nallen på honom. Han satte sig brevid mig i sängen.
Liam..
Sophie.. Vi avbröt varandra. 
- You'll say first. Jag skrattade.
Han suckade och hans ansiktsuttryck ändrades snabbt.
- There's something i want to tell you. About Harry.
Jag kollade frågande på honom.
- Go on.
- Umh. Han harklade sig. Harry is Gay. He and Louis is in a secret relationship. He's cheating on you Sophie. He's using you as a beard. He know that you love him and you cover up for him. I'm really sorry Sophie. You know, they're planning to get rid of Joe. Because they want to come out with Larry Stylinson. I just wanted to tell you before he hurts you..
Jag kollade lugnt på honom.
- I don't love him. Or i don't think i do. 
Han kollade chockat på mig.
- Harry never treated me right, okey. I understood there was something. I read about it yesterday and it made me think. I've understood he didn't love. I've seen it in his eyes. I just wanted him to love me back but i can't change his feelings, right?
- Is that the reason you wanted me to come? 
- No Liam. Jag samlade mod. I.. I've been thinking about you. A lot. I've missed you so much. There's something about you Liam. I don't know what it is but.. Oh damn. I think im starting to fall in love with you. 
Han strök mig långsamt över handen.
- You know how i feel about you. But i think you need to hear this thing from harry first. About Larry. Okey?
Jag nickade. Jag visste att han hade rätt.


Det var mysigt att sova över med Liam. Vi låg på varsin madrass och kollade på kalle anka hela kvällen. Mamma kom upp med popcorn och saft och det hela slutade i ett popcornkrig. Jag hade kul med Liam, roligare än jag hade haft på länge. Han var så avslappnad och lugn i min närhet att jag slappnade av enormt mycket själv.


Jag vaknade av att Liam petade mig i sidan.
- Sophie, wake up. We're going to London. Han skrattade. 
Vi gjorde oss snabbt iordning innan vi packade in allting i bilen. Det skulle ta lång tid att åka till London. Vi behövde åka färja större delarna av resan.
Mamma grät när jag sa hejdå. Jag försökte förklara för henne att jag skulle komma hem till jul igen, men hon sa att det var för långt kvar. jag gav henne en sista lång kram innan det var dags att åka.
- Ses snart mamma. Jag älskar dig. Hon vinkade sorgset till mig.
Jag hoppade snabbt in i bilen och vi påbörjade våran långa resa.


Efter några mil började jag känna mig trött.
- You can sleep if you want to. Liam log mot mig.
- Can i trust you? You're not the best driver in the world. Jag flinade.

-Sleep for some hours. Trust me.
Jag lutade mig fönstret.


Sophie? Jag kände hur Liam petade på mig.
- Your phone. Jag hörde hur den vibrerade. Sömnigt plockade jag upp den. "Harry"
Jag svarade fort.
- Hey Sophie! Hans röst lät stressad. Are you on your way?
- Yes. Harry we need to talk.
- I know. Han lät nervöst. We'll arrive tomorrow. 
- Okey, we'll talk then.Bye Harry.. Jag lade snabbt på luren.
- Don't be mad at him. Liam kollade sorgset på mig.
- I'm not. Jag försökte le mot honom. Hans ögon fastnade i mina i några sekunder. Jag kände hur bilen krängde till.
- LIAM! jag skrek. Liam försökte väja för den stora lastbilen som kom körade emot oss.
men det var försent.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0