Kapitel 25 - are you sure?

Harrys perspektiv.

Sophie hade varit borta i timmar och pratat i telefon. Jag gick rastlöst fram och tillbaka på hotellrummet. Varför ringde hennes mamma henne? Sophie hade sagt till mig att hennes mamma inte ville ha med henne och göra längre, men ändå hade hennes mamma hittat hennes nummer och right upp. Jag suckade frustrerat och tog upp min mobil för att skicka mitt femte sms till henne. Precis när jag skulle trycka på skicka knappen flög dörren upp.
- Hey! Hon log glädjestrålande mot mig.
- Hello. What did she say?
- Oh.. It's so much Harry. But she wants to meet me.
Jag kollade oroligt på henne.
- When? 
- When your tour will have a pause. It's three months left, right? 
Jag nickade långsamt. Det skulle funka. Joe kontrollerar oss inte lika mycket när vi har semester.
- I'm happy for you! Jag fejkade ett leende och rufsade om henne i håret.
- Oh, by the way. Liam asked me if i wanted to go shopping, i said yes. Do you want to follow to? Hon kollade bedjande på mig.
- No, i have some things i have to to today. When are you going?
- We thought we could go now. Are you sure it's alright?
Jag nickade glatt.
- Yes, go! Have a good time. Hon hämtade sin väska innan hon sprang iväg mot Liams rum. Jag suckade lättat.

Allting hade gått enligt planerna och om det var bara en timme kvar tills Louis och jag skulle åka iväg. Vi hade övertalat Joe att få åka iväg till en sjö, en sjö jag hade hittat på alla mina promenader. Det var ingen stor sjö, den var lite och låg mitt i skogen. Runtomkring tornade det upp sig stora klippor och en liten brygga gick ut ifrån en av bergen. Alla gånger jag varit där hade det inte varit en människa där. Det var perfekt.
Jag avbröts i mina tankar av att mobilen plingade till.
Louis: Joe left with Sophie and Liam. Maybe we could go earlier, like right now? Liam said they'll be gone for a couple of hours.
Jag log medans jag svarade.
Louis stod nere i receptionen och väntade på mig. Han hade en liten väska med sig. 
- What's in it? Jag pekade mot väska. 
- Just some food. And a blanket. It's getting cold in the evening you know.Louis log.

Jag slängde en blick på klockan. Vi hade bestämt att vi skulle åka klockan 7 men klockan var bara 6. 
- So, shall we go? Louis höll Nialls bilnycklar i handen. Jag försökte ta dom ifrån honom.
- No Harry, I'll drive. Jag kollade på honom med orolig blick. Louis, you don't even have a driving license!
- just kidding. Han kastade bilnycklarna till mig.
- I'm sure you didn't. Jag flinade mot honom. Han blinkade tillbaka.


Att köra till sjön tog bara tio minuter. Det var varmt ute och solen sken fint över den lilla sjön. Louis satt länge tyst i bilen och bara kollade på sjön.
- Harry, it's so beautiful.
- I know. Jag flätade in mina fingrar i hans. Come on, let's go out. Jag andades in den kalla kvällsluften.
- Can you smell that Harry? Louis log stort mot mig. Jag tog honom hårt i handen.
- Do you think we can make it there? Jag pekade på en lite klippavsats lite längre upp.
- You make everything possible. Louis kramade min hand. Let's go!


Det var svårare än vi trodde att ta oss upp, det tog nästan 20 minuter innan vi kunde sätta oss och pusta ut uppe på klippan. Louis lade sig raklång på berget. Jag flyttade mig långsamt fram till honom och lade mig brevid honom. Han tog min hand.
- Harry, how's everything going with Sophie?
Jag suckade.
- Well it's fine. We didn't have sex tonight if that's what you think. She's nice, but she still reminds me of Felice. I can't have sex with her, i would only think about you. Han ryckte till när jag sa det sista.
- Harry, You don't have to love the person you have sex with. Han kollade bekymrat på mig. 
- What do you mean? Jag kollade frågande på honom.
- Nothing, i'm just saying that..
- Did you have sex with Eleanor? Jag avbröt honom.
- Harry.. I'm sorry. It was Joe. He did the same thing he did to you, but you made it without having sex with her, right?
- Yea, and i didn't to it because of you. Jag ljög. Jag ville inte säga att jag hade varit hög igen.
Jag kollade på honom med mörk blick.
- Why didn't you tell me?
- I don't know.. I just. didn't want to hurt you. Louis kollade på mig med sorgsna ögonen. Jag försökte le tillbaka.
- Harry, if you want to, you can have sex with Sophie. I don't mind. If she want to, and if you feel for it, you can do it. Han gav min en uppmuntrande blick. Sex is a part of your relationship Harry. Even if you want to have sex with her, you'll always love me, right?
- Always. Jag tryckte hans hand.
- What if someone heard us now. Louis skrattade. They would think we're crazy.
- You are Crazy. Jag kittlade han i sidan. Han flög upp på fötterna. Stop it! Jag reste mig och försökte komma åt att kittla honom ännu. Han puttade ner mig på marken igen och lade sig på mig.
- Got you! Han flinade mot mig. Jag pussade honom lätt på munnen. Han strök mig över håret.
- You're so beautiful Harry. Han lekte retsamt med mina lockar. Jag tog tag i hans nacke och drog ner honom nämre mig. Jag kysste honom långsamt. Hans händer klamrade sig fast i mitt hår.
Vi avbröts av att min mobil plingade till. Jag suckade och sträckte mig efter den.
Joe. Only 30 minutes left. Remember the deal Harry, only 2 hours.
Jag suckade.
- Who was it? Louis kollade oroligt på mig. 
- Don't think about that.

 

 

Sophies perspektiv.

Bilen krängde till för tioende gången och jag skrattade.
- Liam , you're the worst driver i've ever seen! Han slog till mig lite lätt på låret. Den lilla skesten fick hela bilen att kränga till. 
- Just don't talk, okey? Liam försökte styra bilen rakt igen. Jag försökte hålla inne ett skratt.
Han ryckte till när hans mobil började ringa. Han svor och försökte ta upp mobilen samtidigt som han körde. Bilen vinglade till flera gånger.
- I'll take it. jag puttade bort hans händer och drog försiktigt upp hans mobil. Dolt nummer.
- Hello?
- Liam? There's been a accident..

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0