Kapitel 24 - it's Harry

Sophies perspektiv.


Klockan var nästan tio på kvällen och Harry hade inte kommit hem än. De andra killarna var ute på middag och Harry hade skickat ett sms och lovat att han skulle komma hem tidigt, men han var inte hemma ännu. Jag suckade medan jag kollade igenom bilderna från dagen ännu en gång. Jag hade tagit några bilder på Liam när han red och han hade tagit några bilder på mig. Efter min avramling hade vi fortsatt rida en bit till innan vi hade vänt hem mot stallet igen. Varken jag eller Liam hade tagit upp det han hade sagt. Men tanken hade funnits i mitt huvud hela dagen. Jag hade aldrig förstått att Liam gillade mig innan, jag trodde bara han var min kompis.


Jag avbröts av att dörren öppnades. Harry kom in och låste dörren efter sig.
- Where have you been? Jag kollade frågande på honom.
- Oh, i just had to fix something. Hans ögon var lite rödkantade och han rörde sig med hastiga rörelser fram till soffan där jag satt.
- Harry, are you drunk? Jag kollade oroligt på honom. Han skakade på huvudet.
- No, i'm not. Han försökte sig på ett leende innan han satte sig brevid mig. Han tog min hand och tryckte den hårt. 
- Sophie, you're looking good tonight.

Jag rodnade när han kollade på mig uppifrån och ner. Han lutade långsamt sitt ansikte närmare mitt och kysste mig långsamt. Han tog långsamt tag i min midja och lyfte mig så jag satt i hans knä. Jag satte försiktigt ner knäna på varsin sida av hans lår. Hans annars smala figur kändes ännu smalare när jag satt över honom. Jag kollade honom i ögonen. Hans ögon hade blivit ännu en nyans rödare sedan han kom in i rummet.
- Harry, are you sure you're not.. Han satte försikitigt fingret mot min mun. Hans ögon såg svarta ut i ljuset. 
- Don't worry. Han kysste mig långsamt på halsen och hans händer famlade under min tröja. Jag ryckte till. En våg av njutning for genom min kropp när han greppade om mitt bröst. Jag flätade in mina fingrar i hans mörka lockar. Harry drog långsamt i min tröjkant och jag lät min kropp slappna han. Han drog långsamt av min tröja och blottade mina bara bröst. Jag försökte dölja dom med mitt långa hår. Eftersom jag hade tänk att gå och lägga mig hade jag inte bh på mig.


Harry tog tag i min midja och ställde mig upp. Han ställde sig bakom mig och ledde mig mot sängen. Jag kände att han gick ostadigt. Han var full, inte som förra gången, men han var full. Tanken svindlade. Om det hände någonting skulle inte någon av de andra killarna kunna hjälpa mig..
Harry lade sig långsamt i sängen och pekade att jag skulle sätta mig på honom. Jag lade försiktigt mina ben på varsin sida av hans mage. Det kändes som han skulle gå sönder.
Harry drog långsamt av sig sin tröja och blottade sin bleka överkropp. Han tog tag i mina händer och började stryka dom över hans mage. Jag kunde känna några små vita ärr på hans mage. Han kollade på mig med rödspränga ögon och hans händer darrade när han förde dom upp mot min midja och puttade ner mig brevid honom. Hans ögon blev en nyans mörkare när han kollade på mig. Snabbt tog han av sig sina byxor och kalsonger och slängde ner dom på golvet. Hans han tog ett hårt tag om min hand och förde den ner till hans stora kuk. Jag flämtade till när jag kände den mot min hand. Harry tog min hand och jag greppade hans kuk. Han började långsamt föra min hand upp och ner. När han släppte fortsatte jag försöka rörelsen själv. Han flämtade.
- Faster. Jag tog ett hårdare tag och började röra min hand upp och ner så fort jag kunde. Harry borrade hårt in sina händer i mitt hår. Hans ögon var svarta och ur kontroll. Jag kollade honom skräckslaget i ögonen. Jag kunde se i hans ögonen att han var kraftigt påverkad. Jag tog fort bort handen från hans kuk och försökte kravla mig ur sängen. Han tog tag i mina höfter och och drog ner mig i sängen igen. Han satte sig på mig. Hans smala kropp avteckade sig i det svaga ljuset. Hans blick vart svart och jag förstod att han snart skulle gå in i dimman igen. Han händer famlade under mina trosor och jag flämtade till när hans fingrar strök över mitt känsliga område. Hans fingrar rörde sig hårt och snabbt mot mitt underliv. 
Han lade sig långsamt över mig. Hans gned sin kuk långsamt utanpå mina trosor. Jag försökte värja mig mot hans hårda pussar som han placerade runt på min. Hans ögon var svarta mot ljuset och hans blick var långt borta.
- Harry? Han svarade inte. Hans ögon var borta för längesen. Jag skakade hans axlar. - HARRY? jag skrek. Han kollade på mig med tom blick. Plötsligt klarnade hans blick lite. Han kollade på mig med en blick som skar i mitt hjärta. Han reste sig hastigt upp.


- I.. I'm so sorry. Han slog armarna hårt om sitt huvud. Snabbt drog han på sig sina kalsonger innan han försvann ut i den mörka korridoren. Jag kollade förvånat efter honom. Snabbt flög jag upp ur sängen och tog slarvigt på mig mina shorts och t-shirten.
- Harry?! Jag ropade ut i den tomma och mörka korridoren. Harry kunde inte springa runt själv när han var i det tillståndet. Mina händer famlade sig fram utefter väggen. Mitt hjärta bar mig beslutsamt mot trappan upp till taket. Mina fötter rörde sig snabbt upp för trappstegen. När jag kom ut på taket piskade regnet mig hårt i ansiktet. 
- Harry? Jag försökte göra min röst så hög som möjligt men den starka vinden tog tag i min röst och förde den ut i mörkret.
Jag gick långsamt mot platsen där hade hittat Harry förra gången. Jag var rädd för vilket tillstånd jag skulle hitta honom i. Jag kunde se hans bleka kropp som avtecknade sig mot den mörka staden i bakgrunden. Hans huvud var lutat ner i knäet och håret var alldelles blött av regnet.
- Harry? Jag viskade tyst hans namn. Han vände sig chockat mot mig. Hans ögon var fortfarande röda men hans blick var klarare. Jag satte mig försiktigt framför honom.
- Why'd you do that to yourself? It's not good if you're being high all the time Harry. Han kollade på mig med röda ögonen.
- I.. I just had to.
- Why? Jag tvekade innan jag försiktigt tog hans hand. Hans stora han tryckte försiktigt min hand.
- I can't tell you. Han kollade ner i sitt knä. Jag nickade långsamt. Om han inte ville skulle jag inte tvinga honom.
- What's on your stomach? Jag pekade mot de små ärren som avtecknade sig på hans bleka mage. Han tryckte snabbt händerna mot dom.
- Nothing. I just fell.
Jag drog försiktigt ner min ärm på tröjan och sträckte fram min handled. Han strök försiktigt över de små vita ärren som avteckade sig på min handled. Han kollade på mig med sorgsna ögon. Han tog försiktigt bort hans hand han hade på magen och tog min hand. Jag strök över de små vita ärren på hans mage.
- I'm sorry. Mumlade han.
- Harry, it's okey. It's over now, right? You controlled yourself, you didn't do anything stupid this time. Jag bestämde mig för att inte berätta för någon om vad som hade hänt på natten. Jag ville inte att Niall, Liam och Zayn skulle börja tycka illa om Harry igen.


- Harrys ögon var fortfarande röda och hans blick lite suddig. Jag tog försiktigt hans hand.
- Harry, please come inside. It's cold. jag strök försiktigt min hand över hans kalla rygg. Han slappnade av ochlät mig leda honom mot dörren. Jag hjälpte honom så gott jag kunde med att sötta honom nerför trappan. När vi gick förbi det stora fönstret i korridoren hörde jag några kameror blixtra till.

 

Harrys perspektiv.
- Well done Harry! Joe kollade på mig med uppskattande blick samtidigt som han hölll upp dagens tidning. Stora rubriker och en stor bild på mig och Sophie tagen genom fönstret i korridoren. Jag hade bar överkropp och Sophie hade sin stora t-shirt på sig som hade halkat ner över axlarna.
"Harry Styles and his girlfriend in the middle of having sex"
Jag suckade. Såklart fotograferna hade sett när vi sprang upp på taket efteråt. 


- I'll give you 2 hours with Louis tonight, okey? I'll tell Liam to take Sophie and go shopping. She still have money and she'll need some clothes. Jag nickade tyst. Joe klappade mig lite lätt på axeln innan han gick iväg mot trappan. Jag tog några djupa andetag innan jag gick in på hotellrummet igen. Sophie låg fortfarande och sov.
Jag studerade henne där hon låg i sängen. Täcket var uppdraget till hakan och hennes blonda hår bredde ut sig över kudden. Hennes hår glänste i det lilla ljuset som kom in från fönstret. Hennes mun var lite halvöppen och hon snarkade lätt. Jag strök henne långsamt över pannan och hon log i sömnen. Jag kände mig som världens elakaste person. Sophie var en sådan fin tjej, hon förtjänade någonting bättre. Jag behövde inte ens försöka få henne att älska mig, hon gjorde det ändå. Tanken fick mig att må illa.


Vi hade pratat om det flera gånger. Vi var alla trötta på Joe. Men det kändes som det var mig och Louis han var på mest av alla. Ända sedan vi började jobba med Joe har han satt ett stort blankt nej för min och Louis relation. De andra killarna hade försökt att hjälpa oss men ingen av oss hade chansen att sätta oss upp mot Joe. Jag försökte minnas Zayns ord han hade sagt på sjukhuset. Han hade lovat att försöka fixa det och när Zayn lovade någonting höll han det alltid.


Jag ryckte till när hennes mobil började vibrera brevid sängen. Ett okänt nummer kom upp på skärmen och jag lyfte långsamt upp telefonen.
- Sophies phone, it's Harry.
- Hello, This is Sophies mum. Where's Sophie?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0