Kapitel 23 - falling

Harrys perspektiv.


- Louis? Louis what's wrong? Jag tryckte örat mot telefonen för att komma så nära hans röst som möjligt.
- Harry.. Harry i'm coming home. Louis snyftade till i luren. I'm coming home today, i'm so much better so they decided to let me go now.
Jag kände hur tårar började rinna nerför mina kinder.
- Louis, that amazing. Where are you? 
- On my way out. I just wanted to check if you could pick me up..
- I'm coming. Jag slängde snabbt ner mobilen i fickan. 
- Sophie, come on! jag kände hennes oroliga blickar i ryggen när hon sprang efter mig. Jag hittade Liam i affären närmast dörren. Jag lutade mig snabbt mot honom.
- Liam! Jag flämtade fram orden. You need to take care of Sophie. Louis.. Jag hade inte tid att berätta mer.
- But Harry.. 
- Just do it, okey? Jag började springa mot dörren ut från köpcentrumet. Sophie ropade efter mig.

 

 

 

Sophies perspektiv


Jag försökte springa efter Harry men Liam hindrade mig.
- Harry was just going to check on Louis. Liam försökte le. I'm going to my grandmother, she wanted me to visit her. If you want to, you can follow?
- Maybe i should be at the hotel when Harry gets back..
- Forget about Harry! Liam skrek. He's not even.. 
Han avbröt sig plötsligt. Jag kollade chockat på honom.
- He's not even.. what? 
- He's not coming back before the evening i think. Jag såg på honom att han ljög. Please, follow me to my grandma, okey?
Jag nickade långsamt.

 

Liams mormor bodde en bit utanför London. Vi hade fått låna Nialls bil för att ta oss dit och Liam körde extremt långsamt. Han fick ta tag i växelspaken med båda häderna för att kunna växla och varje gång han gasade hoppade bilen fram några meter innan vi saktade in igen.
Om det inte hade varit för Harry hade jag skrattat åt honom. Men mina tankar var långt borta. Varför försvann Harry hela tiden? Vad hade hänt Louis? Folk hade skrivit på min twitter sida i flera veckor att Harry bara var tillsamans med mig för att dölja hans och Louis relation. Men Harry älskade ju mig.. Eller? 
- We're here now. Liam stannade klumpigt bilen på en liten gård. Det fanns många byggnader på gården och bakom en lång smal byggnad kunde jag skymta några hästar.
När vi klev ur bilen kom en liten tant springande mot oss. Hon var kort och hade stora bruna ögon och vitt hår.
- Oh my sweetie, my little Liam! Hennes huvud vilade mot hans bröst när hon kramade honom. Liam kollade generat på mig.
- Grandma, this is Sophie. Han pekade på mig. Hon slog glatt ihop händerna.
- Oh, my little Liam has a girlfriend! Hon gick fram till mig och skakade artigt hand.
- Nice to meet you, my name is Lola but you can call me Lo. Hon log glatt mig mig.
- Nice to meet you too. Jag log mot henne. Liam is just my friend.
Hon log finurligt och blinkade mot mig.


- The cake is not ready yet, maybe you want to take Sophie for a ride? Your old Brenda is still waiting for you. Hon knuffade till Liam och han blev ännu en nyans rödare i ansiktet.
- Do you want to? Jag knep ihop munnen för att inte börja skratta medan jag nickade.
- Lovely! I'll go inside. Come in when you're done. Hon började gå mot huset.
- So, this way. Liam sträckte fram sin hand och pekade mot stallet. Det var mörkt i stallet. Hästarna gick ute på bete. Vi hämtade sadlar och träns i sadelkammaren innan vi gick ut i hagen. Liam gick direkt fram till en liten svart häst med busiga ögon. Han strök den varsamt över huvudet.
- So, Do you like horses? Han kollade försiktigt på mig.
- I do. But i've never ride before. Han skrattade. 
- This is my horse Brenda. She was my jumping star before x-factor. Now she's too old. Han kollade sorgset på den lilla svarta hästen.
- Oh. I didn't know you were a horserider. Liam tränsade Brenda och gav henne till mig. 
- I'm too big for her. But i think you can ride her. Jag strök långsamt den lilla svarta hästen över huvudet. Efter en stund kom Liam tillbaka med en stor brun häst. Snabbt svingade han sig upp på den. Jag försökte härma honom och efter några försökt satt jag på Brendas rygg. Liam manade på hästen och vi började rida över kullarna.
- How was Harry today? Liam kollade oroligt på mig.
- Fine.. He's just acting so wierd sometimes. With Louis and everything. 
Han kollade på mig med allvarliga ögon.
Do you like him? Jag nickade.
- A lot. I really do. But i don't know if he like me back. He doesn't want to be around so much..
Liam kollade ner i hästens man. Han mumlade någonting.
- What? Jag lutade mig mot honom för att höra vad han sa.
- I love you Sophie. Han mumlade tyst. Jag fick luta mig ännu närmare för att höra vad han sa. I don't think Harry deserves you. You're so beautiful and he's just treating you like shit. Jag såg hur hans ögon tårades. Jag skulle just sträcka mig ännu lite längre fram när jag kände hur jag började glida ner från Brendas rygg.
- Liam! Help, i'm falling! Med en lätt duns landade jag i det höga gräset. Liam kastade sig av sin häst och böjde sig över mig.
- Are you hurt? Oh my god, I'm so sorry Sophie, i'm so sorry.. Han gick nervöst fram och tillbaka. Jag satte mig upp och skrattade.
- Liam, i'm okey. Seriously. Jag reste mig upp och gick fram till Brenda.
- So, you want to ride again? Jag svarade inte utan hoppade bara upp.

 

 

 

 

Harrys perspektiv.
You did it AGAIN? Joe stod i dörröppningen och skrek på mig.
- I.. I just wanted to take Louis home. It wont happen again. Jag kollade ner på mina slitna skor. Louis satt på min säng och försökte hjälplöst att övertala Joe.
- You heard me. Louis, you'll need to sleep on the first floor beside my room. And no secret meetings, okey? 
Jag nickade försiktigt. Joe nickade åt Louis att han skulle följa efter ner.
- I'm sorry Harry. Han viskade i mitt öra när han gick förbi. Jag hann inte svara honom.
Jag stönade och sjönk ihop på golvet. Jag hade förstört det en gång till. Eleanor skulle anlända till hotellet redan om några timmar och sedan var mina chanser att träffa Louis på en vecka borta.


Jag ryckte till av att dörren öppnades igen. Joe kom in ställde sig framför.
- Harry, you understood i had to punish you, right? But we can make a deal, right. Everyone has to know that you love Sophie, right? I'll take the other boys out for dinner so there'll only be other hotel visitors here. Make love to her, Harry. People will hear it and call the paparazzis. I don't care if you're high och drunk by the time, just do it. If people hear about that, they'll believe it. And if the believe, maybe you and Louis can get an hour or two alone, deal?
Jag kollade på honom med avsmak i blicken.
- You're kidding, right? Han kollade på mig med tomma ögonen.
- Just doing my work. Han vände sig om och smällde igen dörren. Jag slog näven hårt i väggen flera gånger. Hjärtlösa människa. Joe var det elakaste människan jag hade träffat, han förstörde inte bara vårat liv, han förstörde även Sophies och Eleanors liv. Eleanor var van vid allt hat nu, hon visste dealen och hon visste att hon fick betalt för det. Men sophie var fortfarande lika sårbar som innan. Jag suckade. Jag visste vad jag var tvungen att göra. Jag skulle göra Zayn besviken igen. Men denna gången skulle jag göra rätt. Jag skulle inte skrämma Sophie. Jag reste mig beslutsamt och gick bort till garderoben.

Jag visste vad jag behövde göra.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0